Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 29 augusti, 2010

Saknar ord. Det händer mig inte så ofta. Jag är passionerat förälskad i ord. De är våra broar till varandras själar. De hjälper oss att i dessa kroppar nå vårt innersta vara. Men dagen igår var så speciell att orden inte kan nå känslan, inte på långa vägar. Tanken närmar sig, men få kan höra det jag tänker, i all synnerhet är det problemfyllt över en blogg…

Ett tafatt och helt otillräckligt försök: magisk. Dagen igår var oförliknelig. Jag åkte till Myrekull kursgård på en Facebook träff. De flesta som fanns där var för mig okända. Några kände jag från Facebook, Lisa från annan sajt, Helena är en av pepparbrudarna. Bara en person kände jag sen långt tillbaka.

Vi mediterade med hjälp av en trumma, kring en eld, i månens smekande sken. Vi fick våra chackran balanserade. Några fick tarot läsning, healing eller massage. Själv satt jag och vaktade elden. Jag har många gången blivit tillfrågad vilket element jag tillhör. Jag insåg där jag satt i värmen och den doftande röken att elden är nog mitt starkaste element. Men att jag tillhör alla 4. Jag älskar som alla numera vet att bada, oavsett årstid, temperatur och vattenslag. Havet går lika bra som en vattenslang eller en fontän. Vinden är jag så fascinerad av att när det gick tornados i Ohio fick de släpa in mig med våld i skyddsrummet. Jag var som hypnotiserad. Jord är bara så självklar – jag lever bara på riktigt när jag får ha mina händer insjunkna i någon rabatt i min trädgård. Jag är de fyra elementens själ, vilket jag insåg med all önskvärd tydlighet igår. Jag förstod också varför jag bor mitt i skogen, vid en porlande å, omgiven av alla elementen. Indiankvinnan från urskogen 🙂

Jag fick den värsta huvudvärken på år och dag. Så mycket energi omkring mig och i mig går inte obemärkt förbi. Ewa la handen på mitt huvud och bad mig sedan att ta bort antennen (mitt fjärilspänne) från håret. ”Du behöver ingen antenn, hela du är en.” 🙂 Hon log, jag gjorde som hon sa och jag blev fri från min huvudvärk. Jag satt med det utsläppta håret vid elden och hörde Ewa säga: ”Vad du är vacker Nicks! Man kan inte se sig färdig.”

Jag försökte verkligen sova efter hemkomsten men det gick bara inte. Jag hoppas på fler träffar inom en snar framtid och rekommenderar varmt alla som inte kunde komma – tveka inte en sekund! Ni kommer inte ångra er.

Man kan sitta runt elden i månens sken och se hästar springa fritt i hagen intill. Vackrare kan livet knappast bli.

Read Full Post »